OFERTA DYDAKTYCZNA 2020/2021
ZARZĄDZANIE
Forma studiów:
- studia stacjonarne
- studia niestacjonarne
Menedżer kierunku: dr Łukasz Wawrzynek, dr
Anetta Pukas
Opis kierunku
Studia na kierunku Zarządzanie, będące odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku w zakresie specjalistów General Management z jednej strony mają interdyscyplinarny charakter łącząc nauki społeczne
oraz ekonomiczne, a z drugiej skupiają się wokół specjalistycznych zagadnień zarządczych. Kierunek Zarządzanie koncentruje się na budowaniu umiejętności przenikliwego rozumienia otoczenia
biznesowego, analizowania szans i zagrożeń oraz wyboru adekwatnych technik i narzędzi menedżerskich dopasowanych do sytuacji. Daje podstawy do dalszego specjalistycznego rozwoju w zakresie
marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, zagadnień strategicznych, projektowych i portfela narzędzi Lean Management. Na kierunku Zarządzanie można zdobyć wiedzę i rozwinąć kluczowe
umiejętności biznesowe, analityczne i społeczne niezbędne do rozpoczęcia swojej kariery w zarządzaniu przedsiębiorstwem jak również daje podstawy do założenia i poprowadzenia własnego biznesu.
Profil absolwenta
Absolwent posiada umiejętności krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk i procesów zarządzania w różnej skali, oceny wpływu otoczenia na te zjawiska (procesy) oraz przygotowania i
podejmowania decyzji zarządczych, zwłaszcza o charakterze strategicznym. Potrafi efektywnie organizować pracę grupową i kierować zespołami oraz skutecznie komunikować się, negocjować i
przekonywać innych do swoich racji. Ukończenie kierunku daje podstawy do podjęcia studiów III stopnia. Jest przygotowany do pełnienia funkcji menedżera średnich i wyższych szczebli zarządzania,
a także doradcy i konsultanta w rożnego rodzaju przedsiębiorstwach i instytucjach wsparcia biznesu (organizacjach o charakterze gospodarczym i publicznym) oraz do prowadzenia własnej
działalności gospodarczej.
Perspektywy zawodowe
- specjalista w obszarze organizacji i zarządzania
- kierownik średniego lub wyższego szczebla zarządzania
- project manager, process manager, marketing manager
- analityk danych/analityk IT
- analityk biznesowy/doradca/konsultant
- właściciel/założyciel/zarządzający
Celem kształcenia jest ukazanie problematyki wirtualizacji marketingu w wymiarze strategicznym oraz przez pryzmat osiągania przewagi konkurencyjnej. Studia umożliwiają zdobycie wiedzy w zakresie
zastosowań Internetu w marketingu, modeli e-commerce, mediów społecznościowych i nabycie praktycznych umiejętności dotyczących formułowania strategii marketingowej w Internecie, zarządzania
stronami internetowymi oraz kampaniami reklamowymi w sieci.
W ramach modułu Student zdobywa wiedzę i umiejętności, stanowiące źródło globalnego sukcesu Toyoty, ale także takich firm jak Intel, Dell, Caterpillar czy Nike. Zakres kursów daje możliwość
poznania kluczowych zasady, praktycznych metod i technik Lean Management, która jest współcześnie uważana za najbardziej przełomową filozofię zarządzania, zarówno w przedsiębiorstwach produkcyjnych
jak i usługowych.
Studenci uzyskują wiedzę i umiejętności przydatne w pracy w działach HR różnorodnych organizacji, jak też w kierowaniu zespołami i w kształtowaniu własnej kariery. W ramach modułu poruszane są
zagadnienia doboru pracowników, rozwoju i oceny ich pracy, budowania systemów wartości i metaprogramów w zarządzaniu zasobami ludzkimi jak też tematyki Well-being i Work-life balance w zarządzaniu.
Poza klasycznymi sposobami nauki, w module wykorzystywane są testy kompetencyjne, a także narzędzie Mind Sonar.
Moduł umożliwia uzyskanie wiedzy na temat mechanizmów oraz aktualnych zjawisk występujących w obszarze komunikacji korporacyjnej i public relations współczesnych przedsiębiorstw oraz umiejętności
jej wykorzystania w praktyce na rynku tradycyjnym i wirtualnym. Oprócz przekazania interdyscyplinarnych informacji o technikach komunikacji korporacyjnej i public relations wraz ze specyfiką ich
stosowania w różnych typach organizacji, daje możliwość wykształcenia umiejętności identyfikacji, krytycznej oceny i interpretacji zjawisk zachodzących na rynku i podjęcia właściwych działań w
zakresie komunikacji i public relations.
W ramach modułu Student otrzyma kompleksową wiedzę dotyczącą zarządzania projektami, opartą na konkretnych problemach praktyki gospodarczej. Moduł umożliwia poznanie najpopularniejszych standardów
i metodyk zarządzania projektami takich jak PRINCE2, Standard PMI oraz Scrum. Po zakończeniu modułu Student będzie potrafił skutecznie wspierać, swoją wiedzą i umiejętnościami małe i średnie
przedsiębiorstwa, a dla dużych przedsiębiorstw - będzie wartościowym specjalistą potrafiącym zyskać uznanie i pozycję poprzez umiejętność aktywnego uczestniczenia i koordynowania realizowanych
projektów.
As part of this English-language module, Students is able to acquire skills that prepare them to take up challenges and strategic functions and to the role of leadership in organizations. Offered
items developing "soft" skills, related to team management (as well as skills), as well as "hard" skills, used in strategy design (Digital Transformation Strategy and Strategic Thinking).